11 липня 2012

Про цьогорічні проблеми з ЄДЕБО #edebo

Колись я відповідав за технічну сторону передачі даних про абітурієнтів нашого закладу до інформаційної системи "Конкурс". До цієї системи були питання. Вона працювала не ідеально але стабільно. Тобто деякі помилки не впливали на процес передачі інформації і її опублікування на сайті ІС"Конкурс". Лише котрогось року список абітурієнтів одного факультету в систему потрапляв, а на сайт - ні. Я тоді кілька разів телефонував у їхню "службу підтримки", обіцяли все виправити але все так і залишилось. Ще можна пригадати як на їхньому форумі близько півроку висіли оголошення дуже відвертого змісту, що опублікували спам-боти. Форум ніхто не чистив. Неофіційно казали, що не вистачає людей і часу. Зараз я працюю на іншій ділянці але зв'язки залишилися.

Минулого року почали впроваджувати ЄДЕБО (Єдину державну електронну базу з питань освіти). Про підґрунтя цього процесу гарно написано у статтях на Українській правді

Цього року обсяг інформації, яка подається до системи збільшився. Відповідно збільшилося навантаження на неї. З'явилися проблеми.



Початок вступної кампанії був очікуваним. Система не працювала. Але через кілька годин все більш-менш налагодилося. З'явилася надія, що все запрацює стабільно. Так трапляється. Один-два дні допилювання і все гаразд. Час йшов, а проблеми не вирішувалися. Судячи зі спеціальних форумів це стосується усіх ВНЗ України. Негативних відгуків про програмне забезпечення, розробників, міністерство, Табачника тощо дуже багато. Саме на цих форумах народився вираз "Вони нас заЄДЕБО". Зазначу, що вартість підключення до системи для закладу складає 744 грн. За кожне додаткове місце треба доплатити 477 грн. Тобто заклад з 6-ма робочими місцями операторів має сплатити 3606 грн. Право ж на підключення до  інтерфейсу бази власного програмного засобу обійдеться ВНЗ у майже 9 300 грн. Заклади сплачують за виконання тих обов'язків, які на них поклало Міністерство! Леся Оробець у своїй статті навела влучну аналогію: "За такою ж логікою ДАІ має здирати штрафи з водіїв та пішоходів за дотримання ними Правил дорожнього руху. А суми штрафів висмоктувати з пальця"

У вищих навчальних закладах змушені лише приймати паперові документи, а потім під час рідкісних моментів стабільної роботи вводити інформацію в базу даних. Я знаю випадки коли оператори починали роботу після 21.00 або виходили на роботу у вихідні. Саме в цей час навантаження менше і система працює нормально. Як сказав один з операторів введення даних: "У мене особистий рекорд - за 2 дні (понеділок, вівторок) - 6 зареєстрованих заяв... (((". Трапляється так, що за день вдається зареєструвати 1-2 заяви або жодної! Уявіть собі, якби абітурієнти чекали в черзі!

Система або постійно "висить" або видає різноманітні помилки. Частина з цих помилок свідчить про перевантаження серверів, частина про дитячі помилки розробників. Станом на 10 липня помилки уже не з'являються, система мовчки не працює. 

Я звернувся до фахівця – Андрія Корнілова. Ось його коментар: "Спектр помилок - від не принципових до дуже смішних. Частина помилок видає зайву не потрібну інформацію про внутрішню будову системи, більшість не несе ніякої корисної інформації для кінцевого користувача. Ці помилки, які видала система користувач не мав би бачити у тому вигляді, в якому вони з'явилися. Проблема може бути в десятках місць, а швидше за все в десятках різних місць одночасно - неправильно вибране обладнання або його недостатня кількість, неправильне його налаштування, неправильне налаштування програмного забезпечення, неправильно підібране програмне забезпечення, неправильні підходи в програмуванні". 

Публікую екранні копії помилок, які видавала система (подяка за агрегацію Сергію Повзуну):

Помилки, спричинені неправильними діями розробників:





Свідчення перевантаження системи управління базою даних чи серверів









Ще кілька помилок для колекції










Особисті дані абітурієнтів на екранних копіях заретушовані.

P.S. У нашому закладі вдалося зареєструвати незначну кількість заяв. А сьогодні в нас розпочинає перевірку прокуратура. Що ж вона перевірятиме? Чи правильно ми вводимо дані до ЄДЕБО і чи всі заяви вже зареєстрували! Це Україна, дєтка.

3 коментарі:

progerz сказав...

Це просто жах.Як завжди,все через жопу.

Вчора в новинах показували.Якийсь старий посадовець,який і компьютера не бачив, коментує:"Це величезна нагрузка на систему.Яка система таке витримає?" ))))))

Олег Суховірський сказав...

З понеділка система працює нормально. Обіцяли підкинути нові скріни з якимись прикольними багами.

Анонім сказав...

Повністю з Вами згоден, але у мене рекорд у перший день приймальної компанії - 9 осіб! Скоро кину свою колекцію "скриншотів помилок" . Не забувайте і про довнесення, там теж буде цікаво!
Кремінське обласне медичне училище