Якось випадково взнав, що у Хмельницькому збираються будувати найсучасніший промисловий об’єкт. Будуватиме північноамериканська компанія. Відповідно вона й інвестуватиме досить великі кошти. Наша сторона забезпечує майданчик, державні рішення та також входить в долю. Доля значна – 40% від кількамільйонного контракту. Вноситиме кошти хмельницька недержавна бізнесова компанія. Об’єкт надзвичайно потрібний місту. При будівництві та роботі використовуються найсучасніші технології, які щойно були розроблені і ще дуже мало де впроваджені. Наші бізнесмени знайшли контакти з північноамериканцями випадково. Загалом все дуже класно. Щоправда, іноземці боялися вкладати кошти в українській бізнес. Причини дві – „мафія” і „влада”. І як їм пояснити, що насправді це одна причина? Хмельницьким бізнесменам вдалося вмовити іноземців.
Коли мені розказували про цей проект, я дуже радів за своє місто. І лише з часом, довідуючись нові подробиці, у мозкові почала блимати якась червона лампочка. Щось тут не так. Перший сигнал був взагалі невартий уваги. На ділову вечерю, яка відбувалася десь у південно-східній Азії була запрошена світова знаменитість. Здавалося, що б такого? Тим більше було пояснено, що ця людина – давній друг власників компанії. Але через кілька днів мені це здалося трохи неприродним. Ніби як трохи переграли. З’явилося відчуття „кідалова”.
Через кілька місяців від людини, причетної до роботи хмельницької сторони, я почув про екскурсію, яку їм влаштували їхні партнери. Червона лампочка в мозкові блимнула на фразу: „Нам показали офіс, в якому 30 чоловік працювали над сайтом компанії”. Одразу попросив адресу сайту цієї компанії. Протягом 40 хвилин з’ясувалося дуже багато цікавих подробиць.
1. Північноамериканська компанія мала б мати домен у зоні .com чи щось подібне. Аж ні. Вони зареєстровані в домені .asia і жодних згадок про інші сайти. Так, компанія переважно працює в південно-східній Азії та Бразилії. Але ж вони не втомлюються розказувати про те, що вони з Північної Америки.
2. Приблизно 25% початкової сторінки сайту займає блок з пропозицією купити їх акції та зареєструватися. Вони нам як би натякають на їхню основну діяльність.
3. Сайт бідненький. Контенту мало. Посилання на он лайн-трансляції з будівництва та заводів не працюють. Не можуть 30 чоловік працювати на такий сайт.
4. Здивував рекламний блок. Там написано, що Кока-Кола та Макдональдс є спонсорами якихось їхніх подій. Склалося враження, що відомі компанії згадуються лише для того, щоб додати солідності собі.
5. Фотки з різних заходів і подій непрофесійні.
6. Загалом сайт скидався на швидку „подєлку”.
7. Пошукав в інтернеті інформацію про цю компанію та їхню „запатентовану технологію”. На диво майже все, що я знайшов, опубліковано лише на сайті самої компанії. Не може бути „прорив у технології” таким маловідомим.
8. Знайшов інформацію, що ця компанія розмістила минулого року свої акції на Франкфуртській фондовій біржі. Але інформація про розміщення акцій є лише у блозі самої компанії та на якихось дивних сайтах. На сайті фондової біржі котування акцій компанії відсутні. Власне, як і згадки про цю компанію.
P.S. Під час написання цієї публікації знайшов на Yahoo! Finance діаграму вартості акцій цієї компанії. Пару місяців тому в них відбулося різке падіння акцій. Справжній обвал. Найімовірніше після цього їхні акції зняли з продажів.
Немає коментарів:
Дописати коментар